|
|
|
|
Is er op school geen rekencoördinator in huis, maar zijn er vanuit het team wel vragen over rekenonderwijs, rekenopbrengsten, rekenmethoden, goede rekenstrategieën, enzovoorts? Of heb je wel een (lerende) rekencoördinator op school of in je bestuur, maar heeft hij of zij behoefte aan een sparringpartner specifiek op rekengebied? Ga dan in gesprek met onze adviseur. Onze adviseur is op deze momenten jouw (interne) rekencoördinator. Benieuwd naar de mogelijkheden? Bekijk dan ons aanbod:
Interim-Rekencoördinator middels rekenconsultaties/rekenspreekuur |
| |
|
|
|
Op 5 april 2017 geven wij een workshop aan ouders, leerkrachten en intern begeleiders over ADHD. Deze workshop gaat in op de achtergrond van ADHD en het effect hiervan op het schoolse leren. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan actuele interventies rondom ADHD.
WORKSHOP: ADHD, DE NIEUWSTE ONTWIKKELINGEN OP EEN RIJ! |
| |
|
In onze digitale wereld hebben wij enorme hoeveelheden informatie tot onze beschikking, maar ook zogenaamd nepnieuws. Ron Stevens ligt in onderstaande blog het belang van goed leren denken toe.
BLOG: IK DENK, DUS IK BESTA |
|
|
| |
|
|
|
Veel scholen zijn op zoek naar mogelijkheden om talent te ontwikkelen en het beste uit kinderen te halen. Maar wat hebben leerlingen nodig om ze te laten leren leren? Hoe kun je de talenten van deze leerlingen tot bloei laten komen? Wat vraagt dit van je als leerkracht?
Na deze workshop kun je praktisch aan de slag in de groep. Onderwerpen die aan bod komen zijn:
- Hoe stimuleer ik talentontwikkeling?
- Welke mogelijkheden bieden ICT- toepassingen?
- Kan een omgeving als Acadin mij helpen?
Meer informatie is te vinden op onze website, via onderstaande link.
WORKSHOP TALENTONTWIKKELING OP MIJN SCHOOL |
| |
|
Hoe kunnen kinderen met ADHD en/of druk gedrag het beste ondersteund worden door hun leerkracht? Het Leerkracht & Druk Gedrag-project is een wetenschappelijk onderzoek o.a. vanuit de Vrije Universiteit Amsterdam naar de werkzaamheid van leerkrachtstrategieën voor kinderen met ADHD en/of druk gedrag. Het doel is om leerkrachten handvatten te bieden voor de aanpak van druk gedrag en/of ADHD, waarbij deze kinderen beter ondersteund worden en verergering van problemen kan worden voorkomen. Wil je meer informatie over dit onderzoek of deelnemen? Klik dan op onderstaande link.
ONDERZOEK LEERKRACHT EN DRUK GEDRAG
|
|
|
| |
|
Dyscalculie is een trending topic. Na jaren van aandacht voor dyslexie, lijkt er steeds meer aandacht te zijn voor kinderen met rekenproblemen en/of dyscalculie (rekenstoornis). Kinderen met dyscalculie ervaren ernstige rekenproblemen. Niet alleen in de schoolse context, maar ook in het dagelijkse leven zullen zij tegen problemen aan lopen waar wij ons weinig van kunnen voorstellen.
Wat is dyscalculie, wanneer is een onderzoek zinvol en waar richt een onderzoek zich op? Annemie Wouters-Mackus geeft in onderstaand artikel antwoord op deze vragen en praktische tips.
ARTIKEL: DYSCALCULIE: EEN STOORNIS DIE TELT! |
|
|
| |
|
|
|
Edux Onderwijspartners
Tolweg 11, 4851 SJ Ulvenhout
Postbus 75, 4850 AB Ulvenhout
t (076) 524 55 00
e info@edux.nl
|
|
|
|
|
|